Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Schibsted inför nytt displayformat

Publicerad: 10 Mars 2020, 06:53

Tommy Gottberg, Swadd, och Jane Westermark, Schibsted.

Mini-quiz om reklam ska ge Schibsteds annonsörer bättre resultat.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Schibsted rullar ut ett nytt displayformat för annonsörer. Plug-in tekniken Swadd appliceras ovanpå en annons och fungerar som ett mini-quiz. 

Läsare uppmanas svara på vad annonsen handlar. Är svaren korrekt belönas läsaren med en monetär ersättning och ett glatt animerat ansikte. 

Tekniken kräver att läsaren är medlem i Swadd eftersom ersättningen sätts in på ett slags Swadd-konto som sedan kan användas för att köpa olika presentkort. 

– Med Swadd ger vi både konsument och annonsör ännu större mervärde. Det fina med det här är att det är ett win-win för alla. Våra annonsörer betalar bara för unika personer som sett annonsen och bekräftat att budskapet verkligen nått fram och våra läsare belönas för att de tar del av den reklam som de vill ta del av, säger Jane Westermark, product manager, ad products & monetization på Schibsted, i ett pressmeddelande. 

Enligt Schibsteds och Swadds egen utsago visar testkampanjer att den totala visningstiden för en annons ökar med över 500 procent genom quizet och att annonser i genomsnitt ses i 17 sekunder. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.