Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Scenposer i Mondelez nya Melodifestivalen-kampanj

Publicerad: 16 Februari 2015, 12:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:13

För att locka upp tv-tittarna ur soffan lanserar Mondelez sin senaste kampanj. Scenposer på Instagram och internet kan belönas med en VIP-resa till Melodifestivalens final.


Ämnen i artikeln:

Mondelez International

Mondelez, med varumärken som Marabou och Gevalia, har sponsrat "Melodifestivalen" i flera år. Nu vill företaget bli en tydligare del av tävlingen och lanserar därför kampanjen "Scenpose". Under fem veckor ska tittarna ta bilder av sig själva där de utför så kallade scenposer. Kampanjen är framtagen av reklambyrån Klirr Stockholm.

– Många blir väldigt uppe i Melodifestivalen med all scenshow. Nu låter vi dem engagera sig lite själva, säger Catti Vänje, copywriter på Klirr Stockholm, till Dagens Media.

De tagna bilderna ska sedan laddas upp på Instagram under hashtaggen #scenpose eller på kampanjsajten scenpose.se.

– Det finns hundratals poser där folk verkligen satsar. Det har varit kul att se hur engagerade folk är och att de verkligen kan bjuda på sig själva, säger Catti Vänje.

Priset för fem vinnare under de veckor tävlingen pågår, är ett VIP-paket för fyra personer till finalen på Friends Arena.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mondelez International

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.