Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Scania lockar studenter med Metro

Publicerad: 7 December 2010, 05:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Scania har arbetat fram casetävlingen Future Stars tillsammans med Metro och mediebyrån Mindshare. Målet är bygga relationer med studenter och stärka rekryteringen till Scania.


Ämnen i artikeln:

SaabMindshareMetro

Scania vill stärka rekryteringen av studenter i landet. Detta vill de göra med hjälp av  Future Stars, en tävling där studenter får göra ett test online.

- Idén är Metros, sedan har vi utvecklat det tillsammans, säger Sarah Melin, account director och sponsorchef på Mindshare.

Tävlingen är för studenter inom ekonomi, it och teknik och den marknadsförs med hjälp av annonser i alla Metros kanaler samt redaktionella texter. Man berättar även om den på arbetsmarknadsdagar ute i landet.

- Detta är en del av ett långvarigt projekt. Konkurrensen är hård och vi vill att studenter ska söka möjligheter hos oss, säger Therese Lundén, manager employer branding HCE Scania.

Tävlingen kulminerar i mars med en audition på Café opera, där de bästa studenterna tävlar om ett jobb på Scania.

Scanias medsponsorer Future Stars är Ericsson, Trafikverket och Bokus.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Ämnen i artikeln:

SaabMindshareMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.