Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Scandlines återvinner reklam

Publicerad: 18 Juli 2011, 08:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:04

Danska varumärken ger Scandlines snålskjuts i ny kampanj.


Den nya kampanjen, som hade premiär i sommar, ska locka svenskarna att ta färjan över till Danmark.

Till sin hjälp tar Start Communication – som ligger bakom kampanjen – tidigare reklam för klassiska varumärken som konstmuseet Louisiana, Carlsbergs bryggerimuseum och nöjesparken Tivoli.

– Vi ville dra nytta av ett antal starka varumärken som finns på den danska sidan. Sedan ska det vara en självklarhet att resa dit med Scandlines, säger Hannes Dahl, copywriter på Start Communication i ett pressmeddelande.

Motiven är autentiska och har nyligen använts i Danmark.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Gunilla Elland, Gunnel Olsson och Jes Svare.

Arbetsgrupp: Håkan Westerlund projektledare, Ludvig Johansson och Linda Marteus produktionsledare, Marc Zacharoff och Joakim Ahnfelt art directors, Hannes Dahl copywriter, Erika Öhlin och Katarina Romney Domstad final art.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.