Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Scandic syns i Almedalen

Fyra av tio Almedalsbesökare har sett Scandics kampanj med ett portabelt hotellrum, enligt Dagens Medias och Netigastes undersökning.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 01 Juli 2014, 12:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:33

Ämnen i artikeln:

AlmedalenNetigate

Svårigheten att hitta boende i Visby under Almedalsveckan är känd sedan länge. Enligt Dagens Medias och Netigates undersökning bor 41 procent av de tillfrågade i hyrd lägenhet.

Hyrt hus är det näst vanligaste boendesättet. Nästan 3 av tio uppger också att de betalar mer i år än förra året för sitt boende.

Hotellkedjan Scandic har tagit fasta på boendebristen och kampanjar med ett portabelt hotellrum i Almedalen under #scandictogo. Tanken är att hotellrummet kan ställas lite var som helst och ska uppmärksamma kedjans nya hotellkoncept.

Under veckan kan man boka så kallade "express-möten" i rummet.

Kampanjen har fått relativt stort genomslag bland besökarna. Fyra av tio av de 115 svarande säger att de har sett Scandics hotellrum. Och hela 64 procent är positiva eller mycket positiva till kampanjen.

– Företag som ställer ut i Almedalen måste verkligen tänka till för att slå igenom. Scandic har med sin nyskapande idé lyckats sticka ut i mängden och budskapet tas emot positivt av besökarna, säger Lars Lindberg, marknadschef på Netigate i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

AlmedalenNetigate

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.