Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SCA vill ta bort tabun kring inkontinens

Publicerad: 26 Maj 2016, 09:29
Uppdaterad: 26 Maj 2016, 09:29

SCA:s humoristiska kampanj för inkontinenskydd en viral succé.


Ämnen i artikeln:

SCA

Bloomberg har idag publicerat en artikeln om den svenska virala succén som tar bort tabun kring inkontinensskydd.

SCA har startat en serie av online videos. I ett av klippen figurerar en silverhårig, snobbig men macho man tämjandes ett lejon, jonglerandes motorsågar och körandes en ned-cabbad sportbil med mera. Mannen bär under hela filmens gång skydd för att förhindra urinfläckar på sin skräddarsydda kostym.

Filmerna har genererat mer än 10 miljoner visningar på Facebook och Youtube, skriver Bloomberg.

– Inkontinensprodukter är troligtvis inte en av de största kategorierna online om man ser till målgruppen, men vi ser att det gradvis har börjat öka. Mormor har också börjat använda Ipaden, säger Margareta Lehman, chef för inkontinensprodukter på SCA, till Bloomberg.

SCA:s största utmaning är att komma förbi den skam som uppstår vid inkontinens, speciellt när det gäller män. Stigmat kring detta är starkt bland männen och SCA uppskattar att cirka 95 procent av alla män som lider av inkontinens undviker att använda skydd, något som man vill förändra med denna form av reklam.

Ebba Elfstrand

Ämnen i artikeln:

SCA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.