Kampanjer
SBS kampanjar för roligare tv
Publicerad: 20 september 2012, 04:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10
Kanal 5 går ut både digitalt och via trailers för att uppmärksamma premiärer som "Scandal" och "Fråga Olle".
Ämnen i artikeln:
kanal5Första veckan i oktober går Kanal 5 ut med sex premiärer; "Fråga Olle", "Scandal", "Johnnie och Mattias på avvägar", "Mitt liv är ett skämt", "Grey's Anatomy" och "Schulman show".
För att uppmärksamma detta går SBS TV ut i en kampanj i två delar.
Den första delen består av en trailer i Kanal5 och en digital kampanj som syns på tv.nu, Aftonbladet, Youtube och Facebook.
Den andra delen består av sajten roligaretv.se där besökarna, genom sitt Facebookkonto, kan ta fram sitt egna tv-program.
Bakom annonseringen, den digitala kampanjen och filmen står Morgenland.
Arbetsgrupp
SBS TV
Johan Verkryussen Reklamchef
Johan Junker Kreativ Chef
Gia Bergstrand Projektledare
Therese Alexandersson Produktionsledare
Cecilia Hecter Produktionsledare
Robert Fageryd Art Director
Olle Nordell Copywriter
Jonne Wilkinsson Ljud
Johan Adegran Trailerproducent
Morgenland
Daniel Sköld Kundansvarig
Tim Sadjak projektledare
Julia Sewall Produktionsledare
Johan Hedenskog Kreativ Chef