Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SBS kampanjar för roligare tv

Publicerad: 20 September 2012, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Kanal 5 går ut både digitalt och via trailers för att uppmärksamma premiärer som "Scandal" och "Fråga Olle".


Ämnen i artikeln:

kanal5

Första veckan i oktober går  Kanal 5 ut med sex premiärer; "Fråga Olle", "Scandal", "Johnnie och Mattias på avvägar", "Mitt liv är ett skämt", "Grey's Anatomy" och "Schulman show".

För att uppmärksamma detta går SBS TV ut i en kampanj i två delar.

Den första delen består av en trailer i Kanal5 och en digital kampanj som syns på tv.nu, Aftonbladet, Youtube och Facebook.

Den andra delen består av sajten roligaretv.se där besökarna, genom sitt Facebookkonto, kan ta fram sitt egna tv-program.

Bakom annonseringen, den digitala kampanjen och filmen står Morgenland.

Arbetsgrupp

SBS TV

Johan Verkryussen               Reklamchef

Johan Junker                        Kreativ Chef

Gia Bergstrand                     Projektledare

Therese Alexandersson         Produktionsledare

Cecilia Hecter                       Produktionsledare

Robert Fageryd                    Art Director

Olle Nordell                           Copywriter

Jonne Wilkinsson                  Ljud

Johan Adegran                     Trailerproducent

Morgenland

Daniel Sköld                         Kundansvarig

Tim Sadjak                           projektledare

Julia Sewall                          Produktionsledare

Johan Hedenskog                 Kreativ Chef

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

kanal5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.