Kampanjer
SBAB erbjuder "kändisränta"
Publicerad: 22 maj 2017, 08:05
I det senaste avsnittet av SBAB:s kampanjserie är Erik Haag på besök hos Björn Gustafsson i Los Angeles.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Erik Haag har för SBAB:s räkning tagit på sig uppdraget att göra boendeekononomi "jättekul", som Dagens Media tidigare rapporterat om.
I en pågående webbserie får tittaren följa hans arbete med att sätta ihop en show med temat boendeekonomi i Globen i slutet av november.
I den senaste delen åker Erik Haag till Los Angelse för att övertyga Björn Gustafsson att hjälpa honom med showen. I avsnittet har Björn Gustafsson hittat sitt drömhus som han kallar ett "håll-käften-hus", det finns bara ett problem – han verkar inte riktigt ha pengarna eller lånelöftet som krävs. Därför frågar Björn Gustafsson om Erik Haag inte kan ordna "kändisränta".
Som ett svar på Björn Gustafssons fråga döper SBAB nu om sin senaste listprissänkning till just "kändisränta" – dock gäller erbjudandet alla och inte bara kändisar.
SBAB:s vd Klas Danielsson har tidigare kommenterat till Dagens Media att det är en utmaning att göra boendeekonomi intressant och roligt.
– Det är allas bankers utmaning – att vi alla inte tycker att det är så kul. Vi är därför dåliga på att byta bank, vi måste få fart på oss själva och då måste det vara kul, sade SBAB:s vd till Dagens Media i mars.
SBAB har tidigare gjort shower med Lasse Berghagen och Petter men det här är första gången som man väljer att göra något så omfattat med en extern person.
Kampanjen är framtagen tillsammans med SBAB:s huvudbyrå Doe Blomberg Gottberg.