Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS visar vädret på Youtube

Publicerad: 18 Mars 2011, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Inför slutspurten av SAS biljettrea lanserar flygbolaget en termometer på Youtube.


– SAS kampanj avslutas 21 mars så vi tänkte göra något lite roligt för att locka till spontanresa, säger Tobias Carlson, creative director på CP+B, SAS reklambyrå.

I klippet presenterar SAS helgens väder för ett antal av flygbolagest destinationer. Tittaren kan dessutom klicka sig vidare för en förhandstitt.

– Vi tyckte att det vore roligt att göra det interaktivt. Det är en lek med kontexten, säger Tobias Carlson.

Klippet kan ses på SAS Facebook-sida samt på Youtube.

Arbetsgrupp CP+B Europe

Creative Directors: Tobias Carlson & Jonas Wittenmark

Client Service Director: Robert Waern

Content Manager: Michaela Winckler

Motion Designer: Martin Furuberg

Sr Visual Designer: Daniel Kvist

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.