Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS vill att du tar hand om din tid

Publicerad: 9 April 2010, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

SAS rullar ut första reklamfilmen på flera år. Se den här.


De nya SAS-filmerna är en del av kampanjen "Ta hand om din tid" signerad Crispin, Porter + Bogusky Europe.

Kampanjen täcker in alla mediekanaler och de tre skandinaviska länderna med premiär för filmerna i Sverige denna vecka.

Målgruppen för kampanjen är inrikesresenärerna och främst jobbresenärerna.

– Vi lyfter i den här kampanjen fram SAS tidsbesparande tjänster såsom incheckning via SMS och deras många avgångar. I filmerna får vi se vad människor gör med tiden som de får över. Det kan vara att hinna se grabbens fotbollsträning eller att stanna kvar på dagis för att leka - lite för länge till och med, säger Magnus Rösman, head of film på CP+B Europe.

Den första filmen i serien hade tv premiär i går i TV4. Filmerna kommer också att visas i TV6. 

Arbetsgrupp:

CP+B: Magnus Rösman Head of Film, Anders Gustavsson CD, Robert Waern projektledare, Dennis Rosenqvist AD, Axel Widen Content Manager, Michaela Winckler prod led

Social Club: Jesper Ericstam, regissör, Magnus Theorin, producent.

SAS: Johan Åhlén, reklamchef, Ulf Hermansson-Samell, marknadschef.

Henrik Boman

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.