söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

SAS varumärke i topp

Publicerad: 1 februari 2012, 15:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

SAS har ökat sitt brand index mest av alla stora varumärken under 2011. "Det är samma känsla som vi får av våra kunder", säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på SAS.


RL

Rebecka Lindberg


Flygbolaget har ökat med 3,7 i Yougovs brand index.

Enligt Ulf Hermansson Samell är det en kombination av flyg som kommer i tid, enkel information och reklam som gjort att de ökat.

– För några år sedan var vi opunktliga och det fick vi höra från våra kunder. Nu är vi för tredje året i rad mest punktliga i Europa, säger Ulf Hermansson Samell.

Tid och punktlighet är också det genomgående temat i SAS reklam.

SAS varumärkeslöfte, Service and Simplicity, handlar om att minimera restiden och maximera värdet av den tid som deras resenärer flyger med dem. Som ett led i det har de jobbat med sina tidtabeller.

– Förut hade man en sommar- och en vintertabell, nu har vi en unik tabell 356 dagar om året, säger Ulf Hermansson Samell.

Två nyheter är att SAS nyligen återinfört kaffe och te och de kommer också att börja med internet ombord på sina flygningar.

Läs mer om Yougovs undersökning i DM Plus.

Det här är Brand Index.

Yougovs Brand Index mäter de sex parametrarna ”Allmänt intryck”, ”Kvalitet”, ”Valuta för pengarna”, ”Kundnöjdhet”, ”Rekommendera” och ”Corporate Reputation”, vilka tillsammans ger varumärket ett indextal på Brand Index-skalan som löper från -100 till 100.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev