Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS tar hand om din tid

Publicerad: 11 Maj 2011, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

SAS spinner vidare på reklamtemat att SAS ger tid över till annat en ny kampanj. Se filmerna på dagensmedia.se.


SAS har sedan en tid arbetat med konceptet ”Ta hand om din tid”. I en reklamfilm som har körts i flera omgångar är en pappa med sitt barn på dagis och i mars rullade filmen ”Tid till salu” där flygresenärer testades om de värderade tid eller pengar mest – och tiden segrade. Nu följs temat upp med filmer om tv-spel, läxor och språkkurser.

– Budskapet är att reser att man med SAS som är punktligast i Europa och har många avgångar får man tid till annat, som att vara med sina nära och kära istället för att sitta på en flygplats, säger Tobias Carlson, cd på CP+B Europe till dagensmedia.se.

Kampanjen ska gå brett i tidningar, radio och tv. Mediacom står bakom mediestrategi.

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/kbmTO8Gfhc0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/TcNzjZvp8ME" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/GBknNZiO1Ow" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Kampanjfakta

Regi: Magnus Rösman

Creative Directors: Tobias Carlson/Jonas Wittenmark

Copywriter: Annica Brinck

Art Director: Dennis Rosenqvist

Final Art: Petter Brink

Client Service Director: Robert Waern

Business Affairs: Hanna Evertsson

Content Manager: Michaela Winckler

Producent: Kalle Wettre, The Producers

Uppdragsgivare: Johan Åhlén, reklamansvarig SAS Sverige

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.