Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS säljer annonsplats i planen

Publicerad: 7 November 2014, 07:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Utvalda varumärken får synas på sajt, flyg och flygplatser.


SAS öppnar för första gången upp alla sina egna kanaler för annonsering. Utvalda varumärken kommer att få möjlighet att synas i SAS digitala kanaler, i loungerna på flygplatserna och ombord på flygplanen.

– Som alla flygbolag är våra marginaler pressade och vi behöver hitta nya intäktsströmmar, säger Nils Lindhe, chef för Eurobonus och partnersamarbeten på SAS, till Dagens Media.

– Att vi kan erbjuda synlighet hos sammanlagt 30 miljoner resenärer per år är ett starkt erbjudande.

Lanseringen sker tillsammans med långvariga samarbetspartnern American Express som kommer att använda utrymmet för att presentera tre nya SAS Eurobonus-kort.

SAS vill samarbeta med premiumvarumärken inom områden som har en koppling till den egna verksamheten, bland annat mat, finans och reserelaterade tjänster.

– Det är viktigt för oss att arbeta med utvalda partners som känns rätt för SAS varumärke, därför öppnar vi inte upp annonsytorna för alla, säger Nils Lindhe.

I samband med den nya annonsförsäljningen rekryterar SAS Lenka Prokopec Karlberg som ny ansvarig för Eurobonuspartnerskap och annonsering. Hon har tidigare bland annat jobbat på Svenska Dagbladet och TV4.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.