Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

SAS-plan ger lyft åt Disneyfilm

Med ett specialmålat plan hoppas Disneys och SAS ge filmen Flygplan en flygande start.

Helen Preutz


Publicerad: 25 September 2013, 04:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:33

Ämnen i artikeln:

SASDisney

För två veckor sedan berättade dagens Media om Disneys samarbete med SAS inför lanseringen av filmen Flygplan. Då ville flygbolagets strategi- och marknadschef Stefan Hedelius inte uttala sig om hur samarbetet skulle se ut.

I dag meddelar SAS att en Boeing 737-800 målats om med karaktärer i från filmen.

– Vi vill förstärka bilden av SAS som ett bolag för barnfamiljer och erbjuder lite roligare saker än traditionell marknadsföring, säger Stefan Hedelius.

Tidigare under veckan har Disney och SAS haft gemensamma förhandsvisningar av filmen där båda bolagen bjudit in sina nyckelkunder.

– Detta är en fortsättning på samarbetet. Vi visar att två starka varumärken kan lyfta tillsammans.

Flygplanet kommer flyga inom Skandinavien och Europa och kommer att få behålla sin Disneymaskering fram till maj nästa år.

Ämnen i artikeln:

SASDisney

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.