Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS låter slumpen avgöra i nya kampanjen

Publicerad: 20 Augusti 2009, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

SAS gör sin första stora Facebook-kampanj.


SAS nya kampanj låter slumpen avgöra vart du ska resa och med vem. Resebolaget startar i dag sin höstrea med kampanjen ”Let destiny pick your destination. Let Facebook pick your travel partner”.

Personer som deltar i tävlingen får snurra på en virtuell jordglob och slumpen väljer ut en destination dit man kan vinna en resa. Därefter snurrar alla ens vänner i Facebook förbi. Också här avgör slumpen vem det blir som man får resa med.

Men för att vinna resan krävs att vännerna motiverar varför de borde vinna en resa tillsammans.

– Vi testar att koppla ihop ett bra erbjudande med Facebook, säger SAS marknadschef Ulf Hermansson Samell.

På förmiddagen kraschade servern som tävlingen låg på och kapaciteten har nu fått utökas.

– Det här överträffade alla våra förväntningar, säger Ulf Hermansson Samell.

Sociala medier kan komma att bli en större del av SAS marknadsföring om allt går bra med tävlingen.

– Jag hoppas att det blir så. Vi får titta och se, säger Ulf Hermansson Samell.

SAS har tagit hjälp av Crispin Porter + Bogusky för att genomföra kampanjen. Tävlingen finns på Facebook och pågår under tolv dagar.

Tävlingen finns på Facebook och pågår under tolv dagar.

 

Camilla Olsson

camilla@dagensmedia.s.e

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.