Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sas låter kunderna skapa reklamen

Publicerad: 29 Maj 2012, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:21

Som en del i kampanjen "Sveriges bästa tidtabell" går Sas ut i en tävling där kunderna kan lämna in sina egna reklamförslag.


Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Genom digitala annonser i bland annat dn.se vill Sas få sina kunder att gå in på företagets kampanjsida och lämna in en idé för en ny reklamfilm.

Den bästa idén belönas med en resa till New York.

– Vi gillar att ha en dialog med våra kunder och detta är ett annat sätt att skapa aktiviteter. Kunderna ska själva kunna bidra med det de tycker att reklam ska handla om, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sas, till dagensmedia.se.

Tävlingen är en del av kampanjen "Sveriges bästa tidtabell" som företaget tagit fram tillsammans med CP+B.

Tävlingen integrerar också de tidigare reklamfilmerna genom att intresserade först får rösta mellan två av Sas reklamfilmer för att sedan kunna lämna sitt eget bidrag. Enligt Ulf Hermansson Samell har omröstningen två syften.

– Det är för att få viral spridning, men också för att snabbt veta vilken film folk gillar. Det är bra att få en hint om vilken av filmerna folk gillar eftersom de är ganska olika, säger han.

Tävlingen har precis startat och Ulf Hermansson Samell vet inte ännu hur populär tävlingen kommer att bli.

– Vi har inte tittat på det än, men många har röstat och tittat på filmerna, det vet vi. Vi hoppas också att olika reklamskolor, som Berghs och Hyper Island, går med, det vore kul.

Kampanjen pågår till sista juli.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.