Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS kris slår mot marknadsavdelningen

Publicerad: 12 Augusti 2009, 10:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

"Hela företaget påverkas", säger marknadschefen Ulf Hermansson Samell.


På onsdagen släppte SAS sin kvartalsrapport, som visade på en rörelseförlust på en dryg miljard.

SAS har tidigare sjösatt ett sparpaket på 4,5 miljarder kronor, men i dag kom beskedet att man adderar ytterligare 2 miljarder kronor på det.

Då får ytterligare 1.000 till 1.500 anställda lämna företaget.

Enligt marknadschefen Ulf Hermansson Samell kommer besparingarna att påverka marknadsavdelningen.

– Det påverkar hela företaget, men jag har inte exakta detaljer som jag kan prata om, säger han.

– Men det är klart att det är en supertuff tid, lägger han till.

SAS köpte medier för 120 miljoner bruttokronor förra året, enligt Sifo. Hur sparpaketet påverkar marknadsinvesteringar och budget är inte heller klart, säger han.

– Me det är som alltid, man gasar med rätt saker och färsöker se till att vi är effektiva i allt vi gör. Det gäller att vara konstant kostnadsmedveten, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.