SAS kampanjar med nytt koncept

SAS tittar över reseprocessen och lanserar kampanjen ”En enklare resa”.

Flygbolaget SAS har tagit fram ett nytt servicekoncept som de nu marknadsför i en stor kampanj. Efter att ha tittat över reseprocessen tillsammans med sina kunder och medarbetare har SAS beslutat att förenkla processen för sina resenärer.

– Det handlar om att göra det lättare i alla led, från bokning till incheckning, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på SAS, till Dagens Media. 

För att marknadsföra den nya kampanjen går SAS ut i en 360 graders kampanj.

– När man inför ett nytt koncept gäller det att satsa brett i alla kanaler och under en lång period. I helgen kommer vi ha en reklambilaga på 16 sidor i alla morgontidningar. Vi kommer även gå ut med helsidesannonser, onlineannonser och nya reklamfilmer.

I reklamfilmerna, som börjar visas under helgen i TV4, kommer vi få följa olika personer i reserelaterade miljöer.

Kampanjen och det nya konceptet är en samproduktion mellan SAS, mediebyrån Tre Kronor, reklambyråerna CP+B och DDB, CRM-byrån Wunderman och uppdragspublicisterna DG Communication.  

Frida Wickberg

Publicerad 2013-05-16 03.30Uppdaterad 2015-12-06 13.45

Dela artikeln: