Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS kampanjar för vikten av tid

Publicerad: 28 Mars 2011, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Flygbolaget lanserar en ny kampanj med payoffen "Ta hand om din tid" och får oväntat gästspel av Leif "Loket" Olsson.


Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

I den nya kampanjen som går upp i dag vill SAS vill sätta fokus på att tid inte är pengar utan att tid är tid.

Poängen är att flyget ska fungera och att allt går i tid. Därför spenderade man två dagar på att ta reda vad passagerarna tyckte var viktigast, tid eller pengar.

– Vi filmade på Arlanda under två dagar och även om resultatet blev vad vi hoppades på var det ändå slående hur otroligt högt folk faktiskt värderar sin tid, säger Johan Åhlen, reklamchef på SAS Sverige i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen - där flera kändisar dessutom gästspelar - står byrån CP+B.

– Ingenting är regisserat, utan vi fångade in de som dök upp vid gaterna och där hade vi turen att haffa både Leif "Loket" Olsson och blueslegenden Tony Joe White. Och nej, deras tid var inte heller till salu, säger Johan Åhlen.

<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/CPYYJ9E-v-E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp CP+B

Creative Directors: Jonas Wittenmark & Tobias CarlsonArt Director: Dennis RosenqvistCopywriter: Annica BrinkClient Service Director: Robert WaernContent Manager: Michaela WincklerContent Supervisor: Axel WidénMotion Designer: Jörgen BengtssonVisual Designer: Stephano Dinamarca Fernández:Visual Designer: Jonas HultFinal Art: Petter Brinck

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.