Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

SAS i poänglös kampanj

Blåbärspaj, flintastek och reashopping. Det är ingredienserna i SAS nya kampanj för lojalitets- och bonusprogrammet Eurobonus.

Dante Thomsen


Publicerad: 13 Juni 2011, 10:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:07

Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

SAS Eurobonus har nära tre miljoner medlemmar och går ut på att alla resor som görs med SAS ger poäng som kan bytas mot nya resor.

Kombineras kortet med ett kreditkort kan man även få poäng på vanliga inköp.

Det vill SAS sätta fingret på i en rikstäckande kampanj.

CP+B Europe är SAS reklambyrå:

– Vi har tagit somriga företeelser som man ibland kan undra varför man utsätter sig för, som exempelvis bilsemester och minigolf, och hänvisar till SAS sajt där man kan bli medlem och få poäng när man använder sitt kort för att betala för de här sakerna. Poäng som sedan kan bytas mot resor, säger Jonas Wittenmark och Tobias Carlson, creative directors på CP+B i ett pressmeddelande.

– Vi har även tagit med sånt som vissa tycker är helt meningslöst, medan andra tycker det är själva essensen av svensk sommar, som flintastek och reashopping, fortsätter Jonas Wittenmark.

Kampanjen går i dagspress, online och på stortavlor.

– Vi har gjort kampanjen så kontextuell som möjligt. Dagen efter att fotbollslandslaget briljerade på Råsunda pratade vi till exempel om inga fler poänglösa kryssningar till Finland på förstasidan i DN. Och i anknytning till Fåfängan uppmanar vi till att sluta upp med poänglöst intagande av blåbärspaj, säger Tobias Carlson.

Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.