Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS gynnar par i mobilen

Publicerad: 29 November 2011, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:48

En reklamfilm delad i två delar ska få SAS resenärer att boka resor tillsammans.


Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Det är CP+B som har tagit fram den nya SAS-kampanjen "Couple up to buckle up", som man måste vara två för att ta del av.

Kampanjen tar avstamp i en QR-kod som skickas ut till SAS Eurobonusmedlemmar. Koden, som måste läsas tillsammans med den tilltänkta resepartnern, leder till mobilsajten sas.se/Coupleup och vidare till Youtube där reseparet får se varsin halva av en reklamfilm.

För att se hela måste telefonerna hållas bredvid varandra.

Kampanjen vänder sig främst till Eurobonus-medlemmar som redan har samlat på sig ett antal poäng.

- En av utmaningarna är att de som har flest poäng också verkar ha svårast att hitta tiden att stämma av med en tilltänkt resepartner. De kommer helt enkelt inte till skott att sätta sig ner ihop och boka, säger Johan Åhlén, reklamansvarig på SAS Sverige, i ett pressmeddelande.

Förutom utskicket till medlemmarna går kampanjen i dagspress på webben.

Arbetsgrupp CP+B

Jonas Wittenmark (Creative Director)

Tobias Carlson (Creative Director)

Annica Brinck  (Copywriter)

Therese Olander  (Business Director)

Michaela Winckler  (Content Manager)

Jörgen Bengtsson (Motion Designer)

Daniel Svärd (Motion Designer)

Patrick Chan (Interactive Developer)

Bogdan Orlov (Junior Interactive Developer)

Marcus Åslund (Creative Technology Director)

Johan Björtin (Email Marketing Director)

Hannah Willen  (Visual Designer)

Daniel Kvist (Senior Visual Design) 

Anders Svensson (Visual Designer)

Petter Brink (Final Art)

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SASCP B Europe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.