Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS: "Det har gått bra"

Publicerad: 16 April 2013, 06:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Idag avslutas SAS kampanj med 1 miljon billiga flygbiljetter. Marknadschef Ulf Hermansson Samell är nöjd.


Ämnen i artikeln:

SAS

– Det har gått bra. Mer kan jag inte säga, säger Ulf Hermansson Samell till Dagens Media.

Han vill ogärna gå in på detaljer kring hur lyckad kampanjen varit, eftersom flygbolagets kvartalsrapport ännu inte har släppts.

Kampanjen "1 000 000 billiga resor på SAS.se" har gått i en rad kanaler, såväl flygbolagets egna som köpta medier. Kampanjen bygger vidare på ett tidigare manér där SAS utmanar lågprisbolagen.

– Det har varit supertuff konkurrens inom flygbranschen under många år. Vi vill sätta på kartan att vi har billiga biljetter också, säger Ulf Hermansson Samell till Dagens Media.

Kampanjen är även ett steg i flygbolagets positionering mot privatresandet.

– Vi hakar på den växande trenden med att paketera resan själv, säger Ulf Hermansson Samell.

Kampanjen är en samproduktion mellan SAS, CP+B Europe, DDB i Norge och McCann i Danmark.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

SAS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.