Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SAS-app hånar konkurrenterna

Publicerad: 27 September 2011, 06:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:57

SAS utnyttjar utmärkelsen ”Europas punktligaste flygbolag” genom att erbjuda tidsfördriv åt resenärer som inte valt SAS.


Ämnen i artikeln:

SASSwe

Två år i rad har SAS utsetts till Europas punktligaste flygbolag. Härom veckan utsågs bolaget även till världens punktligaste bolag under juli och augusti i år.

Det firar bolaget med en app som hånar resenärer som valt andra flygbolag.

Tillsammans med reklambyrån Swe har SAS skapat Iphone-appen ”The Time killer” med tidsfördriv till resenärer som väntar på ett försenat flyg.

”Appen innehåller fyra mer eller mindre användbara spel som passar utmärkt när du behöver slå ihjäl lite tid”, skriver Swe i ett pressmeddelande.

Appen är producerad i samarbete med The Mobile Life och More Media.

Den lanseras med en reklamkampanj i de flesta länder som SAS flyger till.

Arbetsgrupp SWE

Simon Stefansson, Interactive Director, Kenneth Larsen, Interactive AD, Nina Kreto-Jepsson, Johan Skogh, Creative Director.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SASSwe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.