Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Sarah Sjöström tackar mamma och pappa

Publicerad: 19 April 2016, 12:49
Uppdaterad: 19 April 2016, 12:50

Både Sarah Sjöström och hennes föräldrar kommer att vara ansiktet utåt i Procter & Gambles OS-kampanj ”Tack mamma och pappa”.


Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Procter & Gamble (P&G) har en stark produktportfölj med varumärken som Oral-B och Always. Nu upprepar man sin kampanj från förra sommar-OS.

Sarah Sjöström, regerande världsrekordhållare på 100 meter fjäril, och hennes föräldrar blir företagets ansikte utåt.

Genom kampanjen "Tack mamma och pappa", som marknadsförs i samband med Olympiska Spelen i Rio 2016, tar P&G ett annorlunda grepp som en "stolt sponsor av föräldrar".

Kampanjen, som lanserades för första gången 2012 vid de Olympiska Spelen i London, hyllar atleternas föräldrar och deras viktiga roll i resan mot ett OS.

– Gemensamt för P&G:s varumärken är vår strävan efter att underlätta vardagen för föräldrar, att göra varje dag lite enklare och på så sätt lite bättre. Självklart inte bara för föräldrar till olympier utan till alla föräldrar runt om i världen. Våra varumärken återfinns i de små vardagsmomenten som alla föräldrar ställs inför, därför fokuserar vi inte bara på atleten utan även på föräldrarna som stöttat dem längs vägen, säger Ebba Wallmén, kommunikationschef för P&G i Norden i ett pressmeddelande.

Som en del av kampanjen ser P&G till att Sarahs föräldrar, Jenny och Göran kan vara på plats i Rio de Janeiro och se Sarahs samtliga simtävlingar under OS.

– Jag är stolt över att kunna samarbeta med ett företag som P&G. De förstår att jag inte skulle vara där jag är idag och tävla på den absolut högsta nivån om det inte vore för mina föräldrar. Förutom all hjälp jag fått från dem genom åren, framförallt under ungdomsåren, har de varit mina största supportrar sedan dag ett, säger Sarah Sjöström i ett pressmeddelande.

Kampanjen "Tack mamma och pappa" kommer synas i flertalet traditionella och - digitala mediekanaler samt i butiker. Återförsäljare i Sverige kommer att tillhandahålla produkter med OS-tema på förpackningarna.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev