Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Sarah Sjöström ny ambassadör för Barncancerfonden

Simproffset träffar drabbade Nike i simbassängen i Barncancerfondens nya reklamfilm. "Tror att det är jättekul för barn att träffa någon som kan vara en förebild, oavsett om de är sjuka eller friska", säger Sarah Sjöström.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Maj 2016, 06:43
Uppdaterad: 09 Maj 2016, 06:47

Ämnen i artikeln:

Barncancerfonden

Simmerskan Sarah Sjöström blir ny ambassasör för Barncancerfonden, och möter 8-åriga simfantasten Nike som behandlats för hjärtumör, i en reklamfilm som börar rulla idag i tv och sociala medier.

– Jag tror att det är jättekul för barn att träffa någon som kan vara en förebild, oavsett om de är sjuka eller friska. Jag tror att det är viktigt att inspirera och de kan inspirera oss också. Det var kul att se vilken glädje Nike hade när hon var i simhallen, hon var verkligen jätteduktig. Det blir ju tufft att jobba med en såhär stor inspelning men Nike ville bara hoppa i vattnet och bada, säger Sarah Sjöström om inspelningsdagen, i ett pressmeddelande.

Nike var otroligt ivrig inför inspelningsdagen, berättar hennes mamma Caroline.

– Nike har längtat efter det här och haft så svårt att inte berätta. Sista dan innan påsklovet sade jag till henne att hon fick berätta för sin lärare. Så hon gick fram till läraren och viskade i örat 'vet du vad jag ska göra på fredag’?

Barncancerfondens nya reklamfilm börjar sändas idag måndag 9 maj, och kan förutom i tv även ses på Barncancerfondens Youtube-kanal.

Ämnen i artikeln:

Barncancerfonden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.