Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Santa Maria flyger foodtruck till Island

Publicerad: 22 Januari 2016, 07:38
Uppdaterad: 22 Januari 2016, 07:48

Satsar online med nya konceptet "No More Boring Meals"


Santa Marias nya konceptet ”No More Boring Meals" lanserades officiellt igår.

I samband med lanseringen börjar man satsa stort digitalt, och släpper en verklighetsbaserad film där tittaren får följa en isolerad grupp forskare på Island.

Med enkel utrustning och ett sparsmakat matförråd, blir middagarna ensidiga på expeditionen. En foodtruck från Santa Maria flygs därför in, för att ge teamet en kväll att minnas, med "spännande Tex Mex-rätter, heta kryddor och höga skratt".

Bakom konceptet ”No More Boring Meals” ska insikten ligga om att vi gärna vill laga fler och mer varierande vardagsmiddagar, men att vi ofta saknar inspiration och vägledning.

– Jag tror att väldigt många känner igen sig i bristen på fantasi när det kommer till att laga vardagsmat. Det är så lätt att hamna i rutiner och ofta svårt att bryta sig ur dem. Men det ska vi på Santa Maria ändra på. Vi vet att mat har en fantastisk förmåga att skapa glädje, gemenskap och spännande upplevelser. Med ”No More Boring Meals” ska vi hjälpa Sverige att återupptäcka kärleken till maten, säger Magdalena Färemo, brand och new business development director på Santa Maria, i ett pressmeddelande.

Tillsammans med handeln i både Sverige och andra europiska länder har man ambitionen att övervinna vardagstristessen. Utöver filmen ska detta framgå för konsumenten bland annat genom stora investeringar i Santa Marias produktsortiment under 2016.

”No More Boring Meals” kommer också att märkas i Santa Marias sociala kanaler och på varumärkets hemsida, där fler filmer, tips och recept ska inspirera konsumenten att våga testa nytt.

Island var dessutom bara det första stoppet på Santa Marias resa mot för mer inspirerande vardagsmat, och nu söker man nästa uppdrag.

Bakom konceptet ligger Change Agency.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.