Sanna Nielsen frontar Coop

Coop tar hjälp av sångerskan Sanna Nielsen i sin senaste kampanj.

Samtidigt lanseras Sanna Nielsens julskiva ”Min jul” exklusivt på Coop. Det är tredje året i rad som Coop samarbetar med en artist inför jul. Förra året var det Mauro Scoccos julskiva som såldes i butikerna och årets dessförinnan Malena Ernmans.

5 kronor per såld skiva går till välgörenhetsorganisationen We Effect.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Sanna Nielsen och att vi exklusivt kan erbjuda hennes nya julskiva i våra butiker. Och det känns naturligtvis extra bra att fem kronor per såld skiva går till biståndsorganisationen We Effect, säger Bodil Jönsson-Lindgren marknadsdirektör på Coop, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors. Mediebyrå är OMD.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-11-18 13.00Uppdaterad 2015-12-06 12.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: