Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Samsung vill få folk ”att nota”

Publicerad: 20 Mars 2012, 13:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

I en kampanj för Samsung Galaxy Note lanserar mobiltillverkaren begreppet ”att nota”. Bakom kampanjen står Spinn Action Marketing.


Ämnen i artikeln:

Karl-Oskar TjernströmSamsung

Samsung Galaxy Note kan kanske bäst beskrivas som en gigantisk smartphone, men storleken gör även att den är släkt med surfplattor. Samsung vill nu få användarna att utnyttja telefonens alla funktioner, som redigering och anteckningar, och dela det med sina vänner. Det vill säga ”att nota”.

– Vi vill att man uttrycker sig mer i bild och klotter istället för långa sms och mejl. Det grundar sig i uttrycket att en bild säger mer än tusen ord, säger Karl-Oskar Tjernström, marknadschef på Samsung.

Kampanjen går utomhus och i tidskrifter som DI Weekend, Fokus, Veckans Affärer, Affärsvärlden, A perfect guide, CS Life, HiFi & Musik, M3, Sonic, Auto Motor Sport, Café, Icon, King, Offside, Plaza Magazine, Runners World, Svensk Golf, Vagabond, Plaza Kvinna, Sköna Hem och Residence.

I magasinen är annonsernas budskap anpassade efter de olika målgrupperna. Karl-Oskar Tjernström kallar det för en ”vertikal kontextuell kampanj”. Totalt har cirka 20 olika annonser tagits fram.

– Vi har utifrån vår research definierat de intressen som verkligen sticker ut hos våra målgrupper och placerat annonserna i riktade medier. I till exempel Runners World trycker vi på ”att nota din runda”.

Kampanjen drog nyligen igång i print och nästa vecka kompletteras den med utomhus.

Arbetsgrupp Spinn

Jonas Bäckström, vd/projektledare

Markel Ahlenius, ad

Richard Wästberg, copywriter

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.