Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Samsung testar "the elevator pitch" i skivbolags hissar

Publicerad: 9 December 2016, 10:39
Uppdaterad: 9 December 2016, 16:14

Samsung spelar osignade artisters musik hos Warner Music hissar för att testa hur teknik kan hjälpa osignade artister att bli hörda.


Ämnen i artikeln:

Samsung

Som en del av Samsungs marknadsföring av sina nya wifi-högtalare har företaget låtit installera högtalarna i hissarna på skivbolaget Warner Music i Stockholm.

I hissarna spelades osignade artisters låtar upp, allt för att testa om Samsungs produkter och teknik kan hjälpa osignade artister att få sin musik hörd hos skivbolaget. Det hela filmades och har resulterat i kampanjfilmen "The elevator pitch".

Kampanjen bygger på den klassiska idén om "the elevator pitch", som går ut på att den dagliga hissresan med chefen är ett perfekt tillfälle att pitcha in sin idé för den annars så upptagna chefen. Det gäller bara att hinna förklara idén under den korta tid som hissresan tar.

– Innovation måste ha ett syfte. Att kunna spela musik trådlöst hemma är smidigt och bekvämt, men vad händer om vi drar det till sin spets? Hur kan trådlös musik hjälpa någon på riktigt, säger Adam Fors, nordisk marknadschef på Samsung, i en kommentar.

"The elevator pitch" är framtagen av DDB Stockholm och producerad av Acne, Always Frank och Red Pipe.

Arbetsgrupp:

Art Director: Dennis PhangArt Director: Martin RunforsArt Director: Joel EkstrandCopywriter: Nick ChristiansenAccount Director: Susanne YtterlidAccount Director: Patrick WilkorszByråproducent: Mattias Coldén, Always FrankDesigner: Andréas BengtssonBusiness Director: Jacob SandströmRegissör: Anders JedenforsProduktionsbolag: AcneMusic Supervision: Red Pipe

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Samsung

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.