onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Samsung lanserar med Bear Grylls i 360 grader

Publicerad: 13 april 2017, 11:59
Uppdaterad: 13 april 2017, 14:14

Bear Grylls har filmat i VR för Samsungs nya kampanj. Pressbild

Vildmarksöverlevaren Bear Grylls har filmat Samsungs nya kampanj med VR-teknik från Discovery. Den interaktiva "behind the scenes"-videon ger en försmak av hur det kommer att se ut.

Ämnen i artikeln:

SamsungDiscovery

MA

Mathias Asplund


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Samsung har tagit hjälp av Discovery communications senaste teknik för VR-video till sin nya kampanj. Det handlar om korta, adrenalinpumpande videos och reklamfilmer som har filmats i 360 grader.

Inför släppet av elektronikjättens nya uppdaterade smarta klocka Samsung gear S3 samarbetar de med vildmarksöverlevaren Bear Grylls, kanske mest känd från Discovery channels programserie "Man vs wild". Det ska vara första gången som Bear Grylls filmar på det här sättet.

Kampanjen kommer att synas på marknaderna i USA, Europa, Mellanöstern och Afrika. Viviane Paxinos från Discovery network international kommenterar samarbetet:

– Vår senaste 360-videoteknik kommer att ge Bear en unik plattform för att visa upp sina äventyr som aldrig förr.

I en reklamfilm som redan läckt ut på Youtube visar Bear Grylls hur man kan använda klockan mot väder och vind.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev