Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Samsung-kampanj bakom Aftonbladets handskrift

Publicerad: 2 Februari 2015, 14:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

När den till synes vanliga TT-artikeln skulle publiceras fick någon på Aftonbladet en snilleblixt. Efter en omarbetning på redaktionen spreds den på Twitter.


Ämnen i artikeln:

WenderfalckSamsungAftonbladet

Efter en genomförd Ipsos-undersökning kunde Samsung konstatera att handskriften är på väg att försvinna. Det berättade företaget i ett pressmeddelande som uppmärksammades av TT. Nyheten spreds i andra medier, men där andra publicerade den på klassiskt vis valde Aftonbladet att skriva den för hand. Vilket ledde till att den både uppmärksammades och hyllades av flera Twitteranvändare.

– Det var jätteroligt. Det var absolut inte förväntat att se att artikeln var skriven för hand, det var jättekul, säger Rickard Andersson, presskontakt på Samsung.

Han säger också att kampanjen har tagits bra emot och att Aftonbladets artikel är ett tydligt exempel på att handskriftens vara eller inte vara engagerar.

Syftet med pressmeddelandet var att marknadsföra den nya telefonen Samsung Galaxy Note 4, där man kan skriva för hand med hjälp av den digitala pennan.

Bakom Samsungs kampanj står pr-byrån Wenderfalck, som även har lanserat en tävling där bloggare utmanas att skriva sina inlägg för hand.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.