Samir Badran frontar Blocket

2018-07-03 09:47  

Efter Björn Ranelid, Kikki Danielsson och Regina Lund är det nu dags för artisten Samir Badran att synas i Blockets kommunikation.

I reklamfilmen ”Samir, farsan och bilen” får tittarna se hur artisten Samir Badran med hjälp av sin pappa Ahmed säljer sin gamla bil på Blocket och letar sedan efter en ny.

– Vi är väldigt glada att Samir och hans pappa är våra nya berättare och ambassadörer. Vi ser fram emot att låta dem underhålla den stora publik som våra filmer attraherat med sin humoristiska och kärleksfulla relation. Samir och Ahmad belyser nöjet i att köpa och sälja begagnat tillsammans med familj och vänner och förhoppningsvis får de alla att tänka på Blocket nästa gång det är dags att byta ut sin gamla bil, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket, i ett pressmeddelande.

Tidigare i år lanserade Blocket kommunikationskonceptet ”Bakom varje Blocketannons finns en berättelse”. Reklamfilmen med Samir Badran är den fjärde inom konceptet, tidigare reklamfilmer har frontats av Björn Ranelid, Kikki Danielsson och Regina Lund.

Bakom kampanjerna och kommunikationskonceptet står Emakina DBG.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt