Kampanjer
Salming, Hysén och Brolin i film för Unibet
Publicerad: 22 oktober 2010, 08:17
Perfect Fools passar på att klippa in en spoof på Roger Federers reklamtrick i nya filmen för Unibet. Se reklamfilmen på Dagensmedia.se.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
Börje Salming, Tomas Brolin och Glenn Hysén gör gemensam sak i Unibets nya reklamfilm som går upp idag. Filmen ska rulla i TV3, TV6, TV8, TV10, Discovery och i Viasats sportkanaler.
Syftet är att hylla Unibets spelare och att locka nya spelare.
– Vi lyfter fram och fokuserar på glädjen som finns i spel och sport och glädjen till Unibets spelare. Samtidigt lyfter vi fram Unibets uspar så man kan säga att det är en kombinerad feelgood- och produktfilm, säger Tony Sajdak, projektledare på Perfect Fools, som ligger bakom kampanjen.
Byrån har även fått in en pastisch på Roger Federers reklamtrick för Gilette, men denna gång är det Thomas Brolin som upprepar tricket med en fotboll.
– Vi tyckte att det passade både målgruppen och varumärket så scenen fick följa med hela vägen till produktion.
En kampanjsajt har även tagits fram där användarna bland annat kan ladda upp sina egna filmklipp. Den användare som har tur kan få se sitt eget klipp i den reklamfilm som går på tv.
– Vi vill aktivera Unibets spelare och alla som gillar Unibet.
Förutom online och tv blir det även print. Mediebyrå är Starcom.