fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Sällskapsresan blir kampanj för Paf.com

Publicerad: 25 september 2017, 09:17
Uppdaterad: 25 september 2017, 09:17

Ur reklamfilmen för Paf.coms nya spelautomat "Sällskapsresan".

Lasse Åbergs kultfilm ”Sällskapsresan” blir spelautomat.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Med spelautomaten ”Sällskapsresan” vill det åländska spelbolaget Paf.com markera sin nysatsning på den svenska marknaden.

Spelautomaten är utvecklad tillsammans med den kultförklarade filmens skapare Lasse Åberg.

– Det är en stor ära för oss att få samarbeta med denna ikon inom svensk konst och underhållning. Och en fin bekräftelse på att vi är ett spelbolag med gott anseende, säger Pafs kommunikationschef Anders Sims, i ett pressmeddelande.

Med start idag går en reklamkampanj upp för att marknadsföra det nya spelet. Kampanjen består av tre filmer, men utöver det rullar en fjärde film som ska uppmärksamma nedskräpningen av Östersjön – överskottet från spelautomaten går till stiftelsen Hållbara Hav.

Kampanjen ska även synas i dagspress, utomhus och i digitala kanaler.

Reklamfilmerna är framtagna ihop med Storyfire. Övrigt kampanjmaterial är producerat inhouse.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev