Gå direkt till textinnehållet

Sällskapsresan blir kampanj för Paf.com

Ur reklamfilmen för Paf.coms nya spelautomat "Sällskapsresan".

Lasse Åbergs kultfilm ”Sällskapsresan” blir spelautomat.

Med spelautomaten ”Sällskapsresan” vill det åländska spelbolaget Paf.com markera sin nysatsning på den svenska marknaden.

Spelautomaten är utvecklad tillsammans med den kultförklarade filmens skapare Lasse Åberg.

– Det är en stor ära för oss att få samarbeta med denna ikon inom svensk konst och underhållning. Och en fin bekräftelse på att vi är ett spelbolag med gott anseende, säger Pafs kommunikationschef Anders Sims, i ett pressmeddelande.

Med start idag går en reklamkampanj upp för att marknadsföra det nya spelet. Kampanjen består av tre filmer, men utöver det rullar en fjärde film som ska uppmärksamma nedskräpningen av Östersjön – överskottet från spelautomaten går till stiftelsen Hållbara Hav.

Kampanjen ska även synas i dagspress, utomhus och i digitala kanaler.

Reklamfilmerna är framtagna ihop med Storyfire. Övrigt kampanjmaterial är producerat inhouse.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2017-09-25 09.17Uppdaterad 2017-09-25 09.17

Dela artikeln: