Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Säljer take-away-kaffe i riktiga koppar

Publicerad: 29 Oktober 2012, 11:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

För att nå ut med fördelarna med second-hand och återanvändning går Myrorna ut och säljer take-away-kaffe i riktiga koppar.


Kampanjen bedrivs i vissa utvalda butiker och går ut på att den som köper en kopp kaffe att ta med också får välja en kopp att få kaffet i.

– Förutom en god kopp kaffe och en insats för miljön får du dessutom med dig en snygg kopp eller mugg hem, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna, i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med Ruth, startar vecka 44 och är en fortsättning på konceptet ”Älska återanvändning”.

Varje kopp kaffe kostar 10 kronor och inkluderar kopp och fat.

Arbetsgrupp:

Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef, Myrorna

Maria-Pia Linder, marknadskoordinator, Myrorna

Erik Wünsche, projektledare, Ruth

Carina Ceder, produktionsledare, Ruth

Anders Nilsson, original, Ruth

Tosse Sund, copywriter, Ruth

Anders Granberg, art director, Ruth

Erika Lidén, fotograf

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.