Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Säljer in motorsport bland rockfans

Publicerad: 18 januari 2013, 15:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Nästa vecka startar Stampens kampanj för nya motorsportsajten autosport.cc.


Ämnen i artikeln:

Stampen

I måndags sjösatte Stampen autosport.cc, den svenska versionen av autosportsajten autosport.com.

Sajten har redan knutit ett treårigt avtal med Rally Sweden och har fått in Opel som betalande annonsör.

Nästa vecka går också startskottet för kampanjen för sajten. Kampanjen, som sjösätts under parollen "För dig som gillar motorsport", inleds under måndagen med radiospotar i Rockklassiker och forsätter efter veckan efter med annonsering online och i print.

Radioreklamen sker i tre kampanjperioder, en inför Rally Sweden, en inför Formel 1-premiären och en inför Formel 1 Europa. Sammanlagt rullar radioreklamen under sju veckor.

Byråparterns är Spenat och Hajp.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.