Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Saknar kärlek – anmäler Cloetta till Konsumentverket

Publicerad: 9 Mars 2012, 10:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Plopp hade inte tillräckligt mycket kärlek. Nu anmäler flera konsumenter tillverkaren Cloetta.


Ämnen i artikeln:

Cloetta

Cloetta gav 2010 Mini Plopp en makeover och smyckade godisbitarnas förpackning med orden kärlek, lycka, puss och kram.

Budskapet var att sprida kärlek och glädje med Plopp. Men nu har flera personer anmält Cloetta till Konsumentverket, enligt dem saknades chokladbitar med budskap om kärlek och lycka i förpackningarna.

En kvinna som har anmält saken hade tänkt använda bitarna med texten kärlek till en godisbuffé under sitt bröllop.

Enligt anmälarnas egna efterforskningar ska Cloettas maskin ha gått sönder och därför ska bara förpackningar med orden puss och kram tillverkats.

Något som inte stämmer, enligt Claes Ekström, brand manager på Plopp.

Det var under Stockholm Love 2010 som godisbitarna med kärleksfulla budskap lanserades första gången.

- Vi relanserade kampanjen till alla hjärtansdag men då gjorde vi bara två av dem, men på bilden har det varit fyra. Vilket var olyckligt. Vi kan bara böja våra huvuden och be om ursäkt, säger Christina Björck, hr- och kommunikationschef, på Cloetta.

Claes Ekström säger att de inte hade kunnat drömma om att reaktionerna på de borttagna orden skulle bli så starka, en läxa de kommer ta med sig. Om kärleken och lyckan kommer tillbaka i påsarna vill han inte säga något om.

– Vi har tänkt göra något annat med kärlek i framtiden, en spännande nyhet som kommer inom kort, säger han hemlighetsfullt. 

Emma Lavesson

Ämnen i artikeln:

Cloetta

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.