Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sadistisk kampanj från Xbox

Publicerad: 13 November 2015, 08:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Xbox tvingar åtta Lara Croft-fans att stå på en billboard under 24 timmar där de utsätts för extrema väderförhållanden.


Kampanjen från Xbox ska marknadsföra det nya spelet Rise of the Tomb Raider på den brittiska marknaden.

Åtta utvalda Lara Croft-fans får under 24 timmar ta plats på en billboard i London, där de utsätts för bland annat "arktisk kyla, hårda vindar, snöstormar och intensiv hetta", skriver Adweek.com.

Den som sist står kvar vinner en resa inspirerad av spelet. Budskapet lyder Survival of the Grittiest.

Stuntet streamas live på survivalbillboard.com.

Kampanjen drog dock ingång redan i oktober då Xbox sökte deltagare till kampanjen. I annonserna upplystes potentiella deltagare med att de kunde förvänta sig allt från nedkylning till hallucinationer.

Kampanjen är framtagen av M united/McCann, M united/Momentum, M united/Craft, M united/MRM, mediebyrån EMT och pr-byrån Edelman.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.