Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 29 juni 2016, 13:06
Uppdaterad: 29 juni 2016, 13:45
Visa avråder folk från att växla pengar inför utlandsresan.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
I veckan går kortföretaget Visas sommarkampanj upp med banners på nätet, utomhus och en reklamfilm i sociala medier. Bakom kampanjen står reklambyrån Saatchi & Saatchi.
Budskapet i kampanjen lyder: ”Växla inte bort dina pengar”. Syftet är att uppmärksamma människor på att man oftast inte tjänar något på att växla in pengar inför sin utlandsresa.
– Det är ju väldigt konstigt egentligen, att vi som är ett av världens mest kontantlösa folk är så otroligt sugna på att gå omkring med sedelbuntar när vi är ute och reser. Dumt och oekonomiskt, säger Gustav Egerstedt, cd på Saatchi & Saatchi, i ett pressmeddelande.
Reklamfilmen är producerad av Camp David.
Saatchi & Saatchi:
Projektledare: Jonas Björlin
Operativ projektledare: Charlotta Tibbelin
Art director/CD: Gustav Egerstedt
Copywriter: Katja Janford
Planner: Cecilia Besserer, Rebecca Lundin
Grafisk formgivare: Jacob Hamilton
Camp David:
Regissör: Robert Jitzmark
Producent: Nicola Jones
Visa:
Paula Ståhlberg
Camilla Bäck Hindfelt
Linda Carlander