Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Saatchi & Saatchi fixar sommaren åt Visa

Publicerad: 29 Juni 2016, 13:06
Uppdaterad: 29 Juni 2016, 13:45

Visa avråder folk från att växla pengar inför utlandsresan.


Ämnen i artikeln:

VisaSaatchi Saatchi

I veckan går kortföretaget Visas sommarkampanj upp med banners på nätet, utomhus och en reklamfilm i sociala medier. Bakom kampanjen står reklambyrån Saatchi & Saatchi.

Budskapet i kampanjen lyder: ”Växla inte bort dina pengar”. Syftet är att uppmärksamma människor på att man oftast inte tjänar något på att växla in pengar inför sin utlandsresa.

– Det är ju väldigt konstigt egentligen, att vi som är ett av världens mest kontantlösa folk är så otroligt sugna på att gå omkring med sedelbuntar när vi är ute och reser. Dumt och oekonomiskt, säger Gustav Egerstedt, cd på Saatchi & Saatchi, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen är producerad av Camp David.

Arbetsgrupp

Saatchi & Saatchi:

Projektledare: Jonas Björlin

Operativ projektledare: Charlotta Tibbelin

Art director/CD: Gustav Egerstedt

Copywriter: Katja Janford

Planner: Cecilia Besserer, Rebecca Lundin

Grafisk formgivare: Jacob Hamilton

Camp David:

Regissör: Robert Jitzmark

Producent: Nicola Jones

Visa:

Paula Ståhlberg

Camilla Bäck Hindfelt

Linda Carlander

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VisaSaatchi Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev