Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Saatchi & Saatchi dejtingexperimenterar i hög hastighet

Publicerad: 26 Oktober 2017, 05:00
Uppdaterad: 26 Oktober 2017, 05:28

Slår ett slag för speed date i nya kampanjen "Love at fast sight". Se filmen här.


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Saatchi & Saatchi Stockholm släpper sin första kampanj för det italienska bilvarumärket Abarth med fokus på speed dating.

Enligt studier tar det omkring sju sekunder för att göra ett första intryck och i den senaste kampanjfilmen får singeln Lova testa på att dejta i baksätet på den italienska sportbilen Abarth 595 Competizione – med racingproffset Joakim Darbom bakom ratten – för att undersöka just detta.

– Saatchi & Saatchi har på ett lekfullt men tydligt sätt fångat passionen och prestandan som du upplever bakom ratten i en Abarth, säger Simone Lazzarin, brand engagment manager på Abarth Sverige, i ett pressmeddelande.

I den första filmen tar singeln Lova ut dejtingkandidaterna på en dejt under bara ett fåtal sekunder, under tiden som bilen accelererar från stillastående till 100 km/h.

Kampanjen "Love at fast sight" har rullats ut på Facebook i två delar. Se första delen nedan:

 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev