Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Saatchi & Saatchi dejtingexperimenterar i hög hastighet

Slår ett slag för speed date i nya kampanjen "Love at fast sight". Se filmen här.


Publicerad 2017-10-26 05:00
Uppdaterad 2017-10-26 05:28

Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:

Saatchi & Saatchi Stockholm släpper sin första kampanj för det italienska bilvarumärket Abarth med fokus på speed dating.

Enligt studier tar det omkring sju sekunder för att göra ett första intryck och i den senaste kampanjfilmen får singeln Lova testa på att dejta i baksätet på den italienska sportbilen Abarth 595 Competizione – med racingproffset Joakim Darbom bakom ratten – för att undersöka just detta.

– Saatchi & Saatchi har på ett lekfullt men tydligt sätt fångat passionen och prestandan som du upplever bakom ratten i en Abarth, säger Simone Lazzarin, brand engagment manager på Abarth Sverige, i ett pressmeddelande.

I den första filmen tar singeln Lova ut dejtingkandidaterna på en dejt under bara ett fåtal sekunder, under tiden som bilen accelererar från stillastående till 100 km/h.

Kampanjen "Love at fast sight" har rullats ut på Facebook i två delar. Se första delen nedan:

 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.