Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Så välkomnar Volvo den svenska våren

Publicerad: 13 april 2018, 14:15
Uppdaterad: 13 april 2018, 14:23

Natur och folkmusik tar plats i Volvos vårkampanj.


Ämnen i artikeln:

Volvo Cars

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Idag hälsar Volvo Cars Sverige våren välkommen med en ny kampanj på det välkända temat "Made by Sweden". Bilarna som spelar huvudrollerna i kampanjen är Volvo XC60 och V90.

Kampanjen andas vår och har sitt ursprung i den svenska naturen och svensk folkmusik.

Musiken i filmen är den klassiska vårvisan "Vårvindar friska" som ofta sjungs på Valborgsmässoafton – nu i en helt ny version.

Sångerskan heter Salome Kent med gruppen Våren. Hon är en studiosångerska från Göteborg och har också varit körsångerska bakom flera kända svenska artister.

Visans första titlar var "Den stackars Anna" eller "Molltoner från Norrland", men i allmänt tal kallas den "Vårvindar friska". Texten skrevs av Julia Nyberg som levde på slutet av 1700-talet och en bit in på 1800-talet.

Kampanjen omfattar både film och stillbilder för stortavlor, print och digital kommunikation.

Filmen visas för första gången på tv ikväll klockan 20.15 på TV4.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Volvo Cars

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev