Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så utnyttjar bilmärkena USA-valet

Publicerad: 27 September 2016, 08:52
Uppdaterad: 27 September 2016, 09:39

Audi och Jeep passar på att lansera reklamkampanj med anspelning på amerikanska valet.


Ämnen i artikeln:

AudiAmerikanska valet

I samband med debatten mellan Donald Trump och Hillary Clinton i natt svensk tid har både Audi och Jeep valt att lansera sina kampanjer.

I Audis minst sagt actionladdad kampanjfilm ser vi en man och en kvinna slåss om vem som ska få köra Audis senaste bil. Filmen spelas upp baklänges och majoriteten av scenerna är i slow-motion.

I slutet visas budskapet: "Beautiful things are worth fighting for. Choose the next driver wisely."

Men Audi är inte det enda bilmärket som anspelar på det amerikanska valet. Jeeps reklamfilm "Free to be" sänds i samband med bland annat Fox News bevakning efter debatten.

Jeeps kampanj lyfter fram människor med olika politiska ståndpunkter och avslutas med budskapet "what unites us is stronger than what divides us."

Kampanjen gör reklam för två av bilmärkets bilar i en och samma film.

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AudiAmerikanska valet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.