Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så ska Skånemejerier ta Stockholm

Publicerad: 16 Mars 2011, 11:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Skånemejerier går ut i en stor kampanj inför lanseringen av deras ekologiska produkter i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSkånemejerier

Med devisen ”Grattis Stockholm! Ännu fler lantisar” ska Skånemejerier lansera sina ekologiska och närproducerade varor i huvudstaden.

Satsningen är en del i företagets övergripande mål att inom tre år uppnå en marknadsandel på 20 procent.

– Stockholmare är medvetna konsumenter som värdesätter ekologiska och lokalproducerade varor och vi har ett brett utbud av lokal mjölk och ekologiska produkter, säger Skånemejeriers vd Björn Sederblad i ett pressmeddelande.

– Därför är vi övertygade om att vi kan ta marknadsandelar i Stockholm och fyller ett behov hos konsumenterna.

Kampanjen kommer att gå på TV, i print samt i tunnelbanan.

Förra veckan iscensatte Skånemejerier ett event på Medborgarplatsen, där några bönder stod och delade ut mejeriets produkter till förbipasserande Stockholmare, med syftet att uppmärksamma lanseringen.

Reklambyrån Loud har utformat print- och utomhusreklamen. Tv-reklamen är framtagna av The Fan Club.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSkånemejerier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.