Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Så ska Samsung återvinna förtroendet

I Samsungs senaste kampanjer – som sändes i samband med Oscarsgalan – försäkrar företaget att telefonerna går igenom "tuffa säkerhetstest" innan de lanseras.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Februari 2017, 08:15
Uppdaterad: 27 Februari 2017, 08:33

Ämnen i artikeln:

SamsungOscarsgalan

I samband med årets Oscarsgalan rullade Samsung ut sina tre senaste reklamfilmer, skriver The Verge. Precis som under de senaste åren försöker företaget dra nytta av det strålkastarljus som riktas på galan för att sälja sina produkter.

2015 tog exempelvis Ellen DeGeneres en sponsrad selfie under galan och förra året tog William H. Macy på sig ett VR-set från Samsung.

I år låg fokus dock på något annat än kändisar – nämligen säkerhet.

Det är ingen tvekan om att reklamfilmerna är ett direkt svar på förra årets katastroflansering där Samsung Galaxy Note 7 återkallades efter att batteriet exploderat på flera av telefonerna.

I årets reklamfilmer säger en röst att "vi försäkrar att telefonen går igenom det tuffaste säkerhetstestet någonsin". Samtidigt som en röst förklarar att telefonerna noggrannt testas visas bilder från ett laboratorium.

Den tredje reklamfilmen frontas av en rad kända Youtubers och budskapet är att de kan göra sitt jobb – med hjälp av Samsungs mobiltelefoner.

Ämnen i artikeln:

SamsungOscarsgalan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.