Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Så ska Kayak locka svenska resenärer

Publicerad: 26 Juni 2014, 06:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:34

Resesöksajten Kayak lanserar reklamfilmer på den svenska marknaden för första gången.


Ämnen i artikeln:

AWB

Dagens Media har tidigare rapporterat om att den amerikanska resesöksajten Kayak är på väg att etablera sig i Sverige. Teknik är ledordet som ska skilja dem från konkurrenterna.

– För oss är det viktigt att utöka globalt. Vi har en produkt som funkar här och vi märker att folk kommer tillbaka. Det är dags för oss att ta position i Sverige. Den svenska marknaden är väldigt utvecklad när det kommer till sociala medier, sade Kayaks nordiska marknadschef Loella Pehrsson, då.

Nu släpper resesöksajten för första gången reklamfilmer på den svenska marknaden. Filmerna, som tar avstamp i hur krångligt det kan vara att söka efter resor på nätet, kommer att visas på Youtube. Bakom filmerna står TBWA\Neboko i Amsterdam.

Kayak har funnits i Sverige sedan 2008 men har tidigare inte gjort någon reklam. I början på juni inledde företaget ett samarbete med pr-byrån AWB i Stockholm. Sajten finns i dag i 31 länder.

Se reklamfilmerna nedan:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.