Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Så ska Göteborg bli Julstaden Göteborg

Göteborgs stads årliga julkampanj har i år fått namnet "Göteborg jul stories". Bakom kampanjen står Stendahls, Göteborg & Co och Liseberg.

Dante Thomsen


Publicerad: 07 November 2014, 06:48
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:23

Ämnen i artikeln:

GöteborgStendahls

Julkampanjen lanseras vecka 46 och har ett digitalt fokus med filmer, en kampanjsajt, banners, sociala medier och digital pr som ingredienser.

Stendahls kommer också att producera ett magasin för Göteborgs stad inför kampanjen.

– I årets julkampanj, "Göteborg Jul Stories", för Julstaden Göteborg får vi träffa personer som berättar om sina unika upplevelser och delar med sig av sina julstories i åtta korta filmer. Tanken är att få fler människor att upptäcka Julstaden och i sin tur dela vidare, så att ännu fler får ta del av allt det juliga som erbjuds i staden, säger Niclas Eklund, kampanjledare på Göteborg & Co, i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår fram till januari och syftet är att öka antal besökare i Göteborg.

Ämnen i artikeln:

GöteborgStendahls

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.