Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Så ska blocket sälja sina jobb

Nu börjar kampanjen för Blockets platsannoner, och de bygger på en av grundstommarna i Blocket - prylen.


Publicerad 2011-10-03 11:58
Uppdaterad 2015-12-06 14:56

Ämnen i artikeln:

CP B

Dela artikeln:

Dagensmedia.se har tidigare rapporterat om att Blocket tänker satsa på platsannonser – för att ta marknadsdelar från print. Nu rullar köp- och säljsajten ut kampanjen för de nya annonserna.

Tillsammans med reklambyrån CP+B har de tagit fram en kampanj som ska gå i radio, print, banners och utomhus samt på den egna startsidan.

- Blocket Jobb är en storsatsning från vår sida och vi är väldigt förväntansfulla över hur kampanjen kommer tas emot. Detta är vår första större kampanj i samarbete med CP+B och vi är jättenöjda med hur kampanjen ser ut. Inte minst Blockets startsida idag, säger Anna Björklund, marknadschef på Blocket, i ett pressmeddelande.

Det är prylar som ligger till grund för kampanjen, och via dessa upplyser man om att det även går att söka jobb på Blocket. Pia Wiberg, projektledare för kampanjen på CP+B, berättar att de ville skapa kampanjen utifrån det besökarna känner igen.

– Kampanjen tar avstamp i prylar. Det handlar i första hand om att skapa kännedom om att Blocket nu också har jobbannonser och då tar vi avstamp i det man känner igen. Vi vill också visa att det finns annonser om olika typer av jobb, hela bredden, säger hon till dagensmedia.se.

Kampanjen kommer att gå under oktober månad. I Stockholm kommer kampanjen även att gå i print och utomhus under vecka 41 och 42.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.