Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så ska Björn Borg få oss sluta springa i bomull

Publicerad: 27 Oktober 2016, 06:44
Uppdaterad: 27 Oktober 2016, 06:52

I kampanjen "Cotton Runners" lät Björn Borg löpare med Cotton som efternamn ställa upp i ett lopp – bara för att komma sist.


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Björn Borgs höstkampanj "Don’t Run In Cotton" har rullat under hösten, och samtidigt som denna synts i bland annat en stor utomhuskampanj har aktiviteten "Cotton Runners" pågått vid sidan om. 

"Cotton Runners" är en aktivitet där Björn Borg lät löpare som heter Cotton i efternamn att ställa upp i lopp – bara för att komma sist. På så vis vill man visa att Björn Borg Performance Underwear är ett bättre alternativ än bomullsunderkläder vid löpning.

Efter alla genomförda lopp blev sistaplatsen i en mängd resultatlistor befästa av löpare vid namn Cotton, och begreppet "Cotton Runner" etablerat.

– Tanken med Cotton Runners är att väcka uppmärksamhet för att funktionella underkläder är ett mycket bättre alternativ än traditionella bomullsunderkläder när du ska träna. De flesta har idag bra material för övriga kläder vid löpning, men många har ännu inte förstått att även det innersta lagret också måste vara av rätt material för att helheten ska optimeras. De funktonsunderkläder som finns idag har bra funktion men är inte speciellt snygga, vi ska leverera båda delarna, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadschef på Björn Borg, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Round & Round. Produktionsbolag är Crisp Film. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.